(...) als mijn vriend het nou de hele week druk zou hebben met schoolwerk? (...)...

drs. J. Hoekman / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan ds. Hoekman, over de vriend die niet zoveel tijd voor mij heeft. Ik ben blij met uw antwoord, ook al vind ik het wel moeilijk. Ik voelde het dus goed. Ik heb er nog één vraag bij als dit mag. En als mijn vriend het nou de hele week druk zou hebben met schoolwerk? (komt namelijk ook weleens voor). Is dat antwoord dan ook van toepassing? Als het schoolwerk het niet is, dan zijn het zijn nevenactiviteiten wel. Alvast bedankt!

Antwoord

Ook dan geldt nog steeds hetzelfde antwoord, omdat de basis hetzelfde blijft. Aandacht en respect en het oog hebben voor elkaar is de basis voor een goede verkeringstijd en ook voor een goed huwelijk. Als dit nu al ontbreekt, dan wordt dit negen van de tien keer alleen maar slechter. De basismanier waarop hij jou behandelt is bedroevend. Ik hoop dat je iemand tegen zult komen die beter begrijpt hoe de HEERE wil dat wij met elkaar moeten omgaan.

Ds. J. Hoekman

Lees meer artikelen over:

verkering