Heftig menstrueren

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een heftige menstruatie. Omdat tampons gebruiken niet optimaal bij mij werkt, gebruik ik gewoon maandverband. Maar omdat ik zo heftig menstrueer, moet ik het zowat om het half uur vervangen wil ik me een beetje fris blijven voelen. Aangezien dat met mijn werk/school/studie niet lukt, is dat erg lastig. Heeft u een oplossing?

Antwoord

Als een meisje geen bloedarmoede heeft, dan valt het met het bloedverlies nog wel mee. Verder moet er toch geregeld gelegenheid zijn om naar het toilet te kunnen gaan. Ook is er sterk absorberend maandverband. Als een meisje echt heel erg hevig menstrueert en dan dus ook bloedarmoede heeft, wordt er wel eens de pil voorgeschreven omdat dan meestal het bloedverlies (sterk) afneemt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

menstruatietampon