(...) Moet ik het tegen hem vertellen dat ik meer voor hem voel? En op welke man...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben al meer dan een half jaar verliefd op een jongen. Verschillende keren denk ik dat hij mij meer dan leuk vindt, andere keren juist weer niet (dan reageert hij afstandelijk o.i.d.). Zelf vind ik het heel moeilijk om aan te geven dat ik meer voor hem voel dan alleen vriendschap. Dit komt mede door een nare ervaring in het verleden. Vaak is het zo dat, wanneer we elkaar zien, het best fijn is, maar daarna lijkt het wel alsof hij mij compleet vergeten is. Elke keer dat ik hem zie (en dat is niet zo vaak) neem ik me voor te hem extra aandacht te geven zodat hij kan merken dat ik meer voor hem voel. Maar op de één of andere manier klap ik telkens dicht en doe ik juist minder leuk tegen hem dan tegen de andere jongens. Hoe kan ik dit doorbreken? Moet ik het tegen hem vertellen dat ik meer voor hem voel? En op welke manier? Of blijkt juist dat hij niets voor mij voelt en moet ik proberen hem te vergeten?

Antwoord

In ieder geval moet je niet juist minder aardig tegen hem gaan doen als je hem ziet. Je moet je van te voren echt voornemen om niet afwijzend te doen, maar hem open tegemoet te treden. Dat moet dan toch lukken? Op zich kun je best tegen hem zeggen dat je hem graag mag en dat je het best wel leuk vindt om hem wat beter te leren kennen. Dan geef je hem als het ware een flinke voorzet en kun je alsnog zien hoe hij daarop reageert. Het is als het ware om beurten een stapje doen om dan zo samen verder te komen ... of niet.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid