(...) Alleen, er is een groot probleem: zij woont in Frankrijk, vlakbij Parijs. ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb deze vakantie een ontzettend gezellig meisje leren kennen. Ze is twee jaar jonger en na een week waren we behoorlijk weg van elkaar. Alleen, er is een groot probleem: zij woont in Frankrijk, vlakbij Parijs. Kan deze relatie goed gaan als je elkaar bijvoorbeeld één keer per maand ziet?

Antwoord

Op zich kan dat best goed gaan, maar het is niet makkelijk. Het is een hele afstand en zo vaak zul je elkaar dan niet zien. Je schrijft niet of het een Nederlands meisje is dat daar woont of een Frans meisje. In dat laatste geval heb je natuurlijk ook nog te maken met een andere cultuur. Heel belangrijk is het om veel met elkaar te praten. Gelukkig gaat dat via e-mail allemaal veel makkelijker dan vroeger toen dit alles nog niet bestond. Denk er ook eens over na hoe dat later moet. Want of jij zult in Frankrijk moeten gaan wonen of zij in Nederland.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering