Is het raar wanneer ik opzie tegen het leven na onze huwelijksdag? (...)

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het raar wanneer ik opzie tegen het leven na onze huwelijksdag? Het samen-zijn voor altijd met mijn vriend is de grootste stimulans om te trouwen, maar ik zie zo op tegen het runnen van een huishouden, het ontvangen van (schoonfamilie) bezoek, de combi huishouden en werk, het contacten leggen in een nieuwe woonplaats en het e.v. krijgen en vooral opvoeden van kinderen, enz. Ik heb mijn vriend meer dan lief en zie het met hem echt helemaal zitten, maar er komt zoveel bij kijken! Hoe pak ik dit toch allemaal aan zonder te denken aan wat anderen ervan vinden en mezelf zo helemaal dol te laten worden in mijn hoofd?

Antwoord

Je neemt in gedachten veel te veel hooi op je vork. Alsof je alles in ene keer moet doen en beheersen. Bedenk toch vooral dat niet alles tegelijk komt. Ook sta je er dan samen voor en kun je elkaar daarin helpen en bijstaan. Ook is het niet de bedoeling dat iedereen altijd maar op het alleronverwachts op de stoep staat. Dus probeer het een beetje te relativeren. Het is zo mooi om straks samen te zijn en die vreugde wordt zo bij voorbaat al overschaduwd.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

psychologie