(...) Ik probeer al van alles; ik mail, ik praat met hem. Maar ik merk niet dat ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben sinds een klein half jaar steeds erger verliefd geworden op een jongen. Ik zie hem eens in de twee weken op de studentenvereniging. Ik praat bijna iedere keer wel met hem; maar dat geeft bij mij geen voldoening meer. Zoals ik in uw boek gelezen heb (Vonk of vuur); verkeer ik dus in fase 2. Ik probeer al van alles; ik mail, ik praat met hem. Maar ik merk niet dat hij ook wat voor mij voelt. Ik ben regelmatig wanhopig en heb dan behoefte aan contact met hem. Maar verschillende pogingen (mailen of een gesprek) lopen op niks uit. Wat kan ik doen? Ik heb dus geen idee of hij op mij verliefd is. Ik heb al van alles met hem bepraat; maar weet niet hoe het verder moet... Heeft u enig idee wat ik nog kan doen?

Antwoord

Wat moet dit moeilijk voor je zijn. Zoals je het beschrijft, lijkt het inderdaad wel alsof er bij hem helemaal niets aan de hand is en dat hij ook niet in de gaten heeft dat jij gek bent op hem. Moet je misschien toch niet wat duidelijker worden? Kun je niet een klein stapje verder gaan en tegen hem zeggen dat je hem toch wel erg sympathiek vindt en dat je het steeds weer fijn vindt om hem te ontmoeten. Durf dus wat concreter te worden zodat hij ook een wat meer duidelijk antwoord moet geven.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid