SGP bedanken

Ds. H. van den Belt / Geen reacties

Vraag

Moet ik nu voor de SGP bedanken nu ze vrouwen heeft toegelaten als lid?

Antwoord

NEE! De SGP heeft iedereen hard nodig. Er is geen wijziging van de principes maar wel vanuit de principes een nieuwe toepassing gemaakt. Dat is al eerder gebeurd. De SGP was vroeger ook tegen het vrouwen stemrecht. In die tijd was dat echt een symptoom van het emancipatiestreven. Dat is nu niet meer zo, daarom is het ook voor vrouwen een roeping om te stemmen, of hun man een volmacht te geven. Natuurlijk zijn er ook nu nog SGP-vrouwen die om principiële redenen niet stemmen. Dat hoeft ook niet persé. Door hun gebed kunnen zij de partij ook steunen.

Geen enkele vrouw hoeft persé lid te worden van de SGP. Maar het is een goede zaak dat de mogelijkheid er wel gekomen is, om zo uiting te geven aan de gezamenlijke roeping van mannen en vrouwen om op te komen voor het gezag van Gods Woord in de maatschappij en om een verkeerde indruk van discriminatie te voorkomen. Er is verschil van inzicht over de toepassing, maar we blijven samen geloven dat God voor mannen en vrouwen een verschillende roeping heeft. Wie een ander standpunt heeft, moet zijn post niet opgeven. Het is oorlogstijd. Deserteren is het laatste wat je dan moet doen.

Ds. H. van den Belt,
lid van het hoofdbestuur van de SGP

Lees meer artikelen over:

positie van vrouwSGP