(...) Hoe denkt u over het gebruik van msn, mail, enz.? Ziet u bijvoorbeeld vers...

Ds. W. Harinck / Geen reacties

Vraag

Geachte predikant van de Ger. Gem. Hoe denkt u over het gebruik van msn, mail, enz.? Ziet u bijvoorbeeld verschil tussen het gebruik van verschillende media? Graag zou ik uw mening hierover willen horen/lezen. Bij voorbaat dank.

Antwoord

De ontwikkelingen op het gebied van de moderne media gaan razendsnel. Er zijn goed toepasbare mogelijkheden bij als het gaat om werk en studie enz. Er liggen tal van verzoekingen op de loer als het gaat over webcams, (open)-internet, msn. Daarbij komt dat de ontwikkeling van de mobiele telefoon razendsnel gaat. Ook DVD-gebruik moet genoemd worden. Veel zou er over te zeggen zijn. Ik wil verwijzen naar een boekje van de JBGG “Opvoeden in beeld”. Van harte aanbevolen. Nog belangrijker dan het goed en kritisch kijken naar wat wel en niet kan is de gezindheid van het hart: Ps 19:13, Ps 119:37.

Het is ook niet verkeerd om kritisch te kijken naar de hoeveelheid tijd die wordt besteed aan msn, mail enz. We belijden toch dat onze tijd kostbaar is, zeker in het licht van de eeuwigheid.

Ds. W. Harinck