(...) mijn ouders denken verschillend over het geloof en dus is het voor mij en ...

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Wanhoopkreet: Ik heb het er erg moeilijk mee dat ik thuis niet de opvoeding krijg die ik wil krijgen. Misschien klinkt dit erg egoïstisch maar mijn ouders denken verschillend over het geloof en dus is het voor mij en mijn broers heel moeilijk om een mening te hebben over het geloof. De een zegt dit en de ander zegt dat. Ze willen allebei dat je naar hen luistert want er staat in de Bijbel dat je je vader en je moeder moet eren!! Ik vind dit heel moeilijk. Ik ben nu 20 jaar en vind het moeilijk om mijn mening te geven en eens een goed boek te lezen waar andere gezinsleden bij zijn. Daarentegen heb ik wel belijdenis gedaan in de Ger. Gem. Ik probeer echt in gebed tot God te gaan, maar vind het zo moeilijk, moeilijk!!! Ik kom er niet uit, vandaar dat ik u om advies vraag. Alvast bedankt voor het antwoord. Een wanhopig meisje.

Antwoord

Naar aanleiding van deze vraag het volgende: Natuurlijk zou ik hier een antwoord kunnen geven met enkele “algemeenheden”. Maar om werkelijk een verantwoord antwoord te geven is het nodig dat je deze, kennelijk heel complexe, situatie van meerdere kanten kent. Daarom zou ik willen adviseren dat dit meisje wordt verwezen naar haar eigen predikant en, als die er niet is in haar gemeente, naar bijvoorbeeld de ouderling van wie zij catechisatie heeft gehad. Misschien is het zelfs nodig dat zij contact zoekt met “De Vluchtheuvel”.

Met een hartelijke groet,
Ds. J. Driessen