Vriendinnen hebben geen geheimen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb weer enige tijd verkering. Nu heeft mijn vriendin een heel goede vriendin waar ze al zeker tien jaar nauw mee omgaat. Ze hebben heel veel samen meegemaakt. Ik moet heel erg wennen aan idee dat zij erg veel samen praten, ook over de relatie die wij samen hebben, want vriendinnen blijken ook geen geheimen voor elkaar te hebben.

Wat is 'normaal' in een relatie? Ik bedoel, moet iemand die verkering heeft niet in zekere zin afstand nemen voor wat betreft zaken die de verkering of eventueel huwelijk aangaan? Ik heb het daar best moeilijk mee omdat ik vind dat er te veel gepraat wordt tussen de vriendinnen wat ik liever gewoon tussen mijn vriendin en mijzelf houd.

Antwoord

Ik kan het mij heel goed voorstellen dat je het daar moeilijk Mee hebt. Je hebt immers zo toch het gevoel alsof er een derde, in dit geval de vriendin van je vriendin meekijkt in je verkeringsrelatie.

Natuurlijk hoeft een meisje wanneer ze verkering heeft, niet te breken met haar vriendinnen, maar ze moet die beide relaties wel gescheiden kunnen houden. De relatie met haar vriend moet op de eerste plaats komen en alle andere relaties, waaronder vriendinnenrelaties komen toch op de tweede plaats. Ook mogen vertrouwelijk dingen van de verkering niet doorverteld worden aan anderen, ook niet aan een goede vriendin, dat staat het naar elkaar toegroeien van de jongen en het meisje in de weg. Je moet daar echt van op aan kunnen.

Ik zou dat toch nog eens rustig bespreken met je vriendin en haar duidelijk Maken dat je het echt heel erg moeilijk vindt als vertrouwelijke dingen van Jullie verkering gedeeld worden met anderen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkeringvriendschap