Verkracht en wellicht zwanger

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag aan de heer Van Heijningen. Ik zit zelf ook op de Driestar. Er is iets ergs gebeurd met mij. Mag je als je verkracht bent abortus laten plegen als je zwanger bent geworden? Ik ben zelf natuurlijk ook tegen abortus, maar ik kan het psychisch niet aan om een kind van iemand die mij zoiets heeft aangedaan bij me te hebben. Als straks blijkt dat ik zwanger ben (ik ben al een poosje niet ongesteld geweest, dus dat vermoed ik), mag ik dan abortus plegen? Ik weet dat je niet mag moorden, maar zoals ik net al zei: ik kan dit echt niet aan. Ik ben nog maar 17 en dan vallen al m’n toekomstplannen samen met mijn vriend in duigen. Hoe moet ik hem dit ooit vertellen?

Antwoord

Beste vriendin,

Vanwege de ernst van de door jou geschetste situatie wil ik je vragen om via deze site rechtstreeks contact met mij op te nemen. Als je een berichtje stuurt met daarin je mailadres, wil ik persoonlijk reageren op je vraag. Overigens als je op het Driestar college zit, kun je in het informatieboekje mijn persoonlijke gegevens vinden en mag je me ook rechtstreeks benaderen.

Heel veel sterkte en neem geen overhaaste beslissingen.

Met vriendelijke groet,
Michel van Heijningen

Tags in dit artikel:

abortusseksueel misbruik