Mensen gesloten binnen de Ger. Gem.

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Zelf ga ik nu al een hele tijd naar de Ger. Gem. en het bevalt me zeer goed. Het is alleen jammer dat ik nog weinig contact binnen de gemeente heb. De mensen zijn wat gesloten en terughoudend. Dit vind ik heel erg jammer. Hoe komt het dat de mensen vaak wat gesloten zijn binnen de Ger. Gem.?

Antwoord

Beste vraagstel(ster)ler,

Het is niet aangenaam als je moeilijk contacten kunt maken met mensen in een kerkelijke gemeente. Men is gauw geneigd de "kat eens uit de boom te kijken". Het beste is niet alleen de kerkdiensten bij te wonen, maar ook contact te maken via een vereniging, waar men belangstelling voor heeft. Door te geven krijg je terug. Welke uitstraling hebben we zelf?

Het probleem wordt veelal meer door de plaatselijke aard van de mensen bepaald, dan door het kerkverband. De gemeente waar ik toe behoor is meer open en men wordt er eerder opgenomen dan in andere. Dit werd mij pas nog verzekerd door een lid, die overgekomen was vanuit een andere gemeente en het hier uitstekend naar zijn zin heeft.

Met vriendelijke groet, ds. H. Paul

Tags in dit artikel:

Gereformeerde Gemeenten (GerGem)