Kritiek op jongerenavonden (2)

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Geachte dominee Paul. Uw antwoord op is zeer arm. U neemt blijkbaar alles aan dat in de Saambinder geschreven wordt waar zou zijn. Als me iets bedroefd is het wel de Saambinder waar steeds vaker artikelen in staan met een agressieve houding. Nooit zul je in de Saambinder lezen dat we de hand in eigen boezem moeten steken. Altijd richting een ander, helaas! Het Comité Jongerenavonden heeft een gesprek aan gevraagd met de predikanten die het artikel hebben geschreven, maar nooit hebben ze een uitnodiging gehad. Is dat geen hoogmoed? Het is treurig genoeg dat ze alleen maar kritiek kunnen leveren, maar nooit de avonden komen bezoeken. Dan pas kunnen ze er over oordelen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Geachte vraagsteller,

Uw reactie is wel erg kort door de bocht. Lees 't antwoord nog maar eens goed. Dan zal blijken, dat er voor deze reactie geen reden is. Over De Saambinder ga ik uiteraard niet discussiëren.

Ik heb persoonlijk geen reden me te verontrusten over deze avonden. Maar naar ik meen is de kritiek gebaseerd op gepubliceerde lezingen, waaruit deze gedachten werden gedestilleerd.

Met vr. gr.,

Ds. H. Paul

Tags in dit artikel:

jongerenavond