Project L.U.C.I.D en het dragen van een chip

Ds. M.F. van Binnendijk / Geen reacties

Vraag

Project L.U.C.I.D (het 666-universeel computersysteem dat de hele wereld in slavernij zou moeten brengen). Betekent dit het einde van de wereld? Moeten wij allemaal zo'n chip gaan dragen of moeten we ons hiertegen wapenen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan met deze vraag eigenlijk niet zoveel. Ik wil dit artikel zeker niet als bangmakerij afdoen (want dan zou ik tot het kamp der cynici of tot het gebroedsel der struisvogels behoren). Aan de andere kant spreekt de Schrift (Markus 13, Mattheus 24) wel duidelijk over tekenen (zonder lidwoord!) van de eindtijd. Toch meen ik dat ~zelfs met het dragen van een (rijstkorrel/ID)chip, het gebruiken van pinpassen en het gebruik van 666-nummers (of 999) all around the world~ we zeker nog niet aan het einde der tijden zijn. "Dan moeten er nog wel grotere (verschrikkelijker?) dingen gebeuren", zoals iemand opmerkte bij het zien van de brandende olieputten van Irak in 1991... (de zon verduisterd, maan als bloed enz.).

Daarbij: na de uitstorting van de Heilige Geest op alle vlees met Pinksteren leven wij inmiddels al in het laatste der dagen. Laten wij te allen tijde bereid zijn onze Koning uit de hemel te verwachten. We kunnen wel alle accent legen op de negatieve en angstwekkende tekenen, die de Schrift ons noemt. Maar we verzuimen vaak het voornaamste teken van de wederkomst: de verspreiding van het Evangelie en de uitbreiding van Gods Koninkrijk op deze aarde door toebrenging tot het volk des Heeren. "Dá­t zal u het teken zijn: Een rijsje uit de afgehouwen tronk van Isaï."

Daarbij... je kunt nog altijd 'nee' zeggen tegen zo'n chip met alle gevolgen van dien. Dat is precies wat God ons in vertrouwen op Hem vraagt: "Nee mét de consequenties." Daarom: "Laat los, laat God!" Want voor ons geldt ook: Eben Haëzer, de Heere redt uit, en God zorgt. (Zie ook zondag 10 van de HC.)

Ds. M. F. van Binnendijk,
Capelle aan den IJssel

Ds. M.F. van Binnendijk

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Stadskanaal
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Lees ook: het weblog 'Dominee in de bajes'

Tags in dit artikel:

666complottheorieeindtijd