Genetisch manipuleren

Ds. M.F. van Binnendijk / Geen reacties

Vraag

Is het verkeerd om genetisch te manipuleren, bijvoorbeeld om met het DNA van een kers te veranderen en zo een pitloze kers te maken?

Antwoord

Wat is goed, wat is fout? Ik krijg persoonlijk wel eens de indruk bij dit soort vragen (los van de ethische implicaties rondom genetische manipulatie bij/van mensen inclusief 'uitvindingen' op medisch gebied), dat wij de Heere God nog wel eens willen verbeteren in Zijn schepping, zo niet: om de door de zonde(val) geschonden aarde alsnog wat te verbeteren. Voor zover de pit in de kers dateert van ná de zondeval... Maar mijns inziens valt deze dubieuze 'eer' alleen te beurt aan de doorn en de distel...

Trouwens, zonder pitten is de pit er wel wat uit...

Ds. M. F. van Binnendijk,
Capelle aan den IJssel

Lees meer artikelen over:

DNAerfelijk