Voorhuid aan eikel

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Kan het ook dat de voorhuid aan de eikel vastzit? Ik kan de voorhuid namelijk niet over de eikel schuiven en het lijkt net of de voorhuid op een plek vast zit aan de eikel. En is het ook erg als de penis krom is tijdens een erectie? Is er dan nog een geslachtsgemeenschap mogelijk?

Antwoord

Als het goed is, moet je de voorhuid helemaal over de eikel kunnen  terugschuiven. Alleen aan de onderkant zit de voorhuid dan nog aan de eikel vast middels een klein dun weefselstrengetje (wat het frenulum word genoemd). Als je de voorhuid niet goed over de eikel kunt terugschuiven, zou ik er mee naar de huisarts gaan. Je kunt dan immers de eikel bij het douchen ook niet goed reinigen. Dat de voorhuid aan de eikel vastzit, zou ook de reden kunnen zijn dat de penis  krom trekt in erectiestand. Als de penis krom is, is er meestal wel gemeenschap mogelijk.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

penis