(...) Mijn vriendin is in voorgaande relaties vrij ver gegaan op seksueel gebied...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin (19) en ik (21) hebben nu tien maanden verkering. Mijn vriendin is in voorgaande relaties vrij ver gegaan op seksueel gebied. Zij heeft mij dit eerlijk verteld. Dat was toen best een klap voor mij en ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Wat kan ik hieraan doen of hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Antwoord

Allereerst is het fijn dat je vriendin alles eerlijk heeft verteld. Dat is in haar te prijzen. Dat jij dan even de tijd nodig hebt om dit te verwerken, is ook te begrijpen. Wat dat betreft is het makkelijker als je met elkaar voor het eerst verkering krijgt, maar dat is nu eenmaal niet zo. Jij hebt nu het gevoel alsof je vriendin nog steeds een beetje van die ander is. Maar dat verandert echt als je samen meer en meer naar elkaar toegroeit. Dat word je meer en meer van elkaar en komt de ex-vriend van je vriendin meer op de achtergrond te staan. Wel vind ik dat je echt even de tijd moet krijgen van je vriendin om dit te verwerken en een plek te geven. En als jij daaraan behoefte hebt, moet je er ook over kunnen praten. Maar pas ook op dat dit niet gaat overheersen in je verkering, want dat zou echt jammer zijn.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering