(...) Op het moment dat Hij ja zei, zei ik nee en wilde ik er niks van weten. Ik...

Ds. P.D.J. Buijs / Geen reacties

Vraag

Beste dominee Buijs. Het was een fijne avond in Ouderkerk a/d Amstel. Wel heel erg moeilijk. Ik heb er niet veel van mee genomen helaas. Het doet me verdriet dat ik er weinig aan heb vanwege de moeilijkheidsgraad van de avond. Het enige wat ik heb gehad is veel verdriet over mijn zonde tegenover God. Op het moment dat Hij ja zei, zei ik nee en wilde ik er niks van weten. Ik zit nu in een moeilijke periode.
ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste lezer,

Je gaf een reactie op de avond in Ouderkerk, bedankt daarvoor! Ik heb geprobeerd zo eenvoudig mogelijk te spreken. Maar het onderwerp dat mij was opgegeven vroeg wel om een stuk doordenking: “Gods berouw”. Dat is inderdaad een moeilijker onderwerp dan wanneer je een bijbelse geschiedenis vertelt. Toch hoop ik dat je er iets uit meegenomen hebt. Wat we bijvoorbeeld die avond gezien hebben vanuit Gods Woord -en dat kan je misschien in deze moeilijke periode ook helpen-, wanneer wij eerlijk onze zonden belijden is Hij ons genadig. Om Jezus` wil!

Wanneer de Heilige Geest in ons werkt krijgen we inderdaad verdriet over onze zonden, want we hebben de Heere zoveel verdriet gedaan. Maar de Heilige Geest wil ook doorwerken: Hij wil ons zo graag bij de Heere Jezus brengen, om bij Hem onze zonden neer te leggen. Doe dat maar veel; elke dag opnieuw. Dan neemt Christus ze weg. Dat wordt ook bedoeld met Gods berouw ten goede: dan straft de Heere ons niet, hoewel we dat verdiend hadden.

Ook wanneer je moet zeggen: Hij zei ja en ik nee, mag je weten dat er troost is. Was het zo ook niet bij Petrus? De Heere Jezus zei “ja” op de vraag van Pilatus of Hij de Zoon van God was. Daarmee gaf Hij Zichzelf over tot in de dood voor zondaren. En Petrus? Hij zei “nee” toen dat dienstmeisje hem vroeg of hij bij Jezus hoorde. Toch redde de Heere Jezus hem; hij werd zelfs apostel! Wanhoop dus niet, maar zie op die Heere Jezus; Hij is vandaag nog Dezelfde!

Met een hartelijke groet,
Ds. P. D. J. Buijs

Ds. P.D.J. Buijs

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Nunspeet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden: