Geen enkele popmuziek geoorloofd?

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over popmuziek. U stelt (dat meen ik in ieder geval op te maken) dat geen enkele popmuziek geoorloofd is. Maar als de tekst niet seksueel is beladen? God heeft toch ook de liefde gegeven? Zou je dat dan ook niet mogen bezingen? Ik luister zelf de laatste tijd veel gospelmuziek en wil zo God mijn dank en aanbidding geven, maar daarnaast (hoe menselijk) ben ik verliefd, als ik dan een liefdesliedje hoor dan word ik gewoon blij dat God ook ons dingen heeft gegeven om van te genieten (en gaat ook eigenlijk je dank naar God uit dat je Hem dankt voor wat Hij geeft). Populaire gospelartiesten hebben ook wel eens liefdesliedjes in hun repertoire. Is dat dan wel geoorloofd omdat ze vanuit een christelijke insteek zingen? Ik ben benieuwd naar uw reactie.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Laat alles wat je doet tot Gods eer zijn! Alleen daarvoor heeft Hij ons allemaal gemaakt! Eer je iets of iemand anders boven Hem?! God is een God die jaloers is op Zijn eer! En terecht!

In een eerder gegeven antwoord gaf ik al aan dat teksten van dergelijke lovesongs in je hoofd blijven hangen. Ik gebruikte toen het voorbeeld van het overbekende lied “Zelfs je naam is mooi!.” Daarbij denk ik dan: Z’n hoeveelste partner zou het zijn? Héél de wereld van en tussen liefde en seks is in dergelijke sferen vergeven van losbandigheid in gedachten, woorden en daden.

Wanneer jij echter helemaal blij wordt van dergelijke liedjes (lovesongs), je God er van harte voor dankt, je dit met een vrij geweten kunt doen, wie ben ik om te zeggen dat het niet mag. Ik hoop echter vanuit heel mijn hart dat je naar die liederen zult zoeken, ze zult beluisteren, en meezingen, die de eenzijdige liefde van God naar de mens bezingen! Ik heb U lief omdat U mij eerst heeft liefgehad! Dat is pas een liefde, de liefde van God de Vader door Zijn Zoon Jezus Christus naar de mens. De liefde van een man en een vrouw is daar klein bij!

Veel zegen toegewenst in het maken van keuzes! Laat ze je dichter bij God moge brengen!

Hartelijke groet,
Bert Noteboom jr.

B. Noteboom

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Almere
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    * Jeugdevangelist in Almere
    * Lid van Chr. Gem. 'De Wegwijzer'
    * Koordirigent / liedschrijver

Tags in dit artikel:

muziekpopmuziek