Opwekkingsliederen verderfelijk

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Zijn opwekkingsliederen verderfelijk? Wat voor muziek raden jullie aan?

Antwoord

Beste vragensteller,

De eerste vraag zal wellicht een hele voorgeschiedenis hebben, maar zijn Opwekkingsliederen verderfelijk?  Waarom zouden ze verderfelijk zijn? In mijn opwekkingsbundels gaan de liederen over de Drieënige God. Ze bejubelen Hem! Ze zingen over het leven met Hem. Bij veel opwekkingsliederen komen de teksten regelrecht uit het Woord van God, de Bijbel. Weinig verderfelijks aan, zou ik zeggen.

Wat voor muziek raden jullie aan? 1. Psalmen, gezangen, geestelijke liederen. 2. Alles wat welluidend is.

Hopend de vragen naar juistheid en verwachting beantwoord te hebben groet ik je hartelijk,

Bert Noteboom