Liefdevolle nodiging

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hebben wij nou een God die met een uitgestrekte hand ieder mens liefdevol nodigt om achter Jezus te schuilen tegen Zijn eigen oordeel, of hebben wij een God die zijn uitverkorenen tot zich roept en verder gesloten is voor de niet-uitverkorenen? Kan ik nou vrij tot iedereen zeggen dat ze tot Jezus moeten vluchten, of moet ik maar schamel zeggen dat ze maar (passief) moeten bidden “om een nieuw hart”.

Bij de ene preek wordt het bijna als vanzelfsprekend gehouden dat Jezus voor je klaar staat met Zijn duurgekochte bloed. Maar in andere preken wordt nog net even genoemd dat je een nieuw hart nodig hebt, maar daar blijft het dan ook bij. En dan moet je maar smeken of God het nog eens anders wil maken in je hart.