Niet thuis in kerk van vriendin

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vriendin. Zij wil bij haar kerk blijven, maar ik voel me daar absoluut niet thuis. Ik heb erover gepraat, maar zij ziet het probleem niet. Hoe verder?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Toch is het belangrijk om al vroeg in een verkering hierover te praten met elkaar. Als zij het probleem niet ziet, dan moet het voor haar ook niet bezwaarlijk zijn om naar jouw kerk over te gaan.

Ik denk dat je er vooral voor moeten zorgen dat je hierin niet tegenover elkaar komt te staan, want dan wordt het een "wedstrijdje", waarin er één moet verliezen en zo werkt het niet. Probeer je oprecht in elkaars standpunt te verdiepen. Iedere kerk heeft voor- en nadelen. Praat erover met elkaar op een vriendelijke invoelende toon. Praat ook eventuel met de predikanten en kom zo samen tot een keuze.

Als je er echt niet samen uitkomt, kun je ook allebei voor een andere kerk kiezen Bijvoorbeeld iemand van de Gereformeerde Gemeente krijgt verkering met iemand van de Gereformeerde Bond (NH) en ze besluiten dan samen lid te worden van de Christelijke Gereformeerde Kerk.

De keuze van de kerk kan ook nog wel eens afhangen van de plaats waar je later samen hoopt te gaan wonen. Van harte hoop ik dat jullie in ieder geval samen tot een keuze kunnen komen.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

kerkkeuze