Weet u of er prekenbundels bestaan van Hervormde predikanten (PKN)? Graag zou ik...

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Weet u of er prekenbundels bestaan van Hervormde predikanten (PKN)? Graag zou ik titels krijgen. Onlangs verscheen het eerste deel van de prekenserie van Hersteld Hervormde predikanten. Ik heb de indruk dat de meeste preekbundels juist vanuit bijv. de Ger. Gem. verschijnen omdat daar (meer) leesdiensten plaats vinden. Ik zou erg geholpen zijn.

Antwoord

Beste vriend(in),

Zoals je wellicht weet is de PKN heel breed. Zo breed dat ik geen zicht heb op wat er vanuit alle delen van deze kerk verschijnt. Vanuit de Geref. Bond verschijnt er al jaren een serie waarin maandelijks twee preken uit die kring worden gepubliceerd. Veel kerkenraden zijn hierop geabonneerd om als er onverwachts geen voorganger is, toch een recente preek bij de hand te hebben. Ik ga er even vanuit dat je deze serie bedoelt. Voor de exacte gegevens verwijs ik je door naar het secretariaat van de Geref. Bond. www.gereformeerdebond.nl.

Overigens zijn er daarnaast nog diverse prekenbundels te koop van predikanten die nu PKN’er zijn en ook van veel mensen uit de vroegere Nederlandse Hervormde Kerk, denk bijvoorbeeld aan ds. J. J. Poort. Voor deze bundels moet je in een boekhandel zijn.

Met vriendelijke groet,
Michel van Heijningen

Naschrift redactie:
Op de website van
Ds. C. den Boer staan ook diverse preken en overdenkingen.