Discussies met vriendinnen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben 16 en zit in een Oud Gereformeerde Gemeente. Ik heb veel vriendinnen uit verschillende soorten kerken en we discussiëren nog wel eens met elkaar. Ik ben van mening dat ik bekeerd moet worden en dat ik zo niet kan sterven met mijn zondige levensstijl. Maar ik heb de laatste tijd erg mijn twijfels over het geloof. Al mijn vriendinnen zeggen dat ze in de hemel komen en ik ben dan de enige die dat niet kan zeggen en dat vinden ze erg raar. Ik geloof wel, alleen geloof ik niet dat ik bekeerd ben en dat ik in de hemel kom.

Ik heb heel erg mijn twijfels over alles en ik weet niet meer hoe ik hier uit moet komen. Ook heb ik thuis heel veel regels en zij bijvoorbeeld niet. Ik moet verplicht rokken dragen, maar als ik vraag aan mijn ouders waarom ik dat dragen moet, kunnen ze mij geen redelijk antwoord geven. Door alle soorten kerken weet ik gewoon de echte waarheid niet meer, want elke kerk zegt van zijn kerk dat het de waarheid is. Nu wil ik graag weten wanneer ben ik bekeerd? En is het dragen van een broek een zonde?