(...) Moet je dan denken: uit het oog, uit het hart - dus niet goed, of moet je ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Al een aantal maanden ga ik om met een erg leuke meid. Elke keer als we samen zijn is het heel leuk en de dagen erna heb ik ook nog gevoelens. Maar als ik haar dan enkele weken niet ontmoet, dan verdwijnen de gevoelens. Moet je dan denken: uit het oog, uit het hart - dus niet goed, of moet je de positieve gevoelens proberen te voeden door (vaker) af te spreken?

Antwoord

Je schrijft niet of je al verkering hebt met haar, dus ik weet niet in welk stadium je zit. Meestal is het wel zo dat wanneer je verliefd bent, je haast niet kunt wachten die ander weer te zien en tel je de nachtjes. Als je al een relatie hebt en de verliefdheid gaat plaats maken voor liefde, is dat meestal wat minder hevig en zou je zelfs het gevoel kunnen hebben dat het wat uitdooft als je elkaar een tijdje niet ziet. Maar jij schrijft dat je gevoelens zelfs helemaal verdwijnen, dat is best wel erg. Maar bedoel je dan je verliefdheidsgevoelens of meer de liefdegevoelens? Een relatie moet onderhouden worden en dat doe je door elkaar regelmatig te zien. Mijn vraag is: “Als je elkaar niet ziet, bel je elkaar dan ook niet?” Dat is immers ook een goed middel om de relatie te onderhouden.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid