Een woonleefgroep opzetten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een woonleefgroep op zetten is dat bijbels, of moet je alleen blijven? Ik ben een jongen van 32 jaar en niet gehuwd (ziek). Toch vind ik alleen zijn moeilijk. Nu denk ik er over om een reformatorische woongroep op te zetten, want deze heb je niet in de reformatorische kringen; wel voor verstandelijk gehandicapten en mensen met sociale beperkingen. Is dat bijbels of moet je je kruis van alleen zijn alleen dragen?

Antwoord

Op zich is daar niets mis mee als alleengaanden in een leefgroep gaan wonen. Zo heb je toch gezelligheid aan elkaar en kun je elkaar ook helpen. Zorg dan wel dat er ook genoeg privacy is, dat iedereen in ieder geval een eigen slaapkamer heeft. Ik kan mij goed voor stellen dat er mensen zijn die daarvoor kiezen, dat heeft helemaal niets met samenwonen of wat dan ook te maken.

Ali Hoek-van Kooten