Mijn vriend heeft geen zin meer in de kerk

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend heeft geen zin meer in de kerk. Inmiddels heb ik daarom met hem gebroken, maar heb het er wel moeilijk mee. Mijn ouders en zijn ouders adviseerden mij om toch contact te houden omdat gedacht wordt dat hij met een probleem zit en daarom niet meer mee wil naar de kerk. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aan pakken...

Antwoord

Ook al is de verkering uit, daarom kun je toch nog wel zo af en toe contact met hem hebben om te kijken hoe het verder met hem gaat. Ik vind wel dat wanneer iedereen denkt dat er een probleem achter zit, hij er ook aan moet werken om dat probleem opgelost te krijgen, wat dat probleem ook moge zijn.

Op die verantwoordelijkheid kun je hem in alle liefde wijzen. Zeg tegen hem dat hij met iemand erover moet gaan praten, met de predikant of maatschappelijk werker of wie dan ook.

Ali Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering