Wat moet ik doen als ik zeker weet dat mijn vriend een te sterke moederbinding h...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wat moet ik doen als ik zeker weet dat mijn vriend een te sterke moederbinding heeft waardoor ik me vaak eenzaam, onbegrepen (zeker als ik het er met hem over heb, met alle schroom!) voel? Het probleem is dat ik me teveel aantrek van zijn moeder en er erg gespannen, achterdochtig en onzeker van wordt, waardoor ik des te meer fouten maak in haar bijzijn! Het liefst zou ik zijn ouderlijk huis (hij is de enige die in het weekend nog thuis is!) ontlopen!

Antwoord

Als ik je vraag zo lees, dan voel je je gewoon gespannen, in ieder geval niet prettig in de omgeving van zijn moeder of dat nu terecht is of niet. Het kan inderdaad echt zo zijn, maar misschien denk je het alleen maar. Daarom zul je er hoe dan ook over moeten praten. Over de moederbinding tussen je vriend en zijn moeder lees ik op zich niets. Ik denk dat je het allereerst met je vriend moet bespreken. Als het goed zit tussen jou en hem zal hij dat heel vervelend vinden en er dus alles aan doen om het contact tussen jou en zijn moeder goed te krijgen. Of doordat hij er met zijn moeder over gaat praten of omdat hij samen met jou met zijn moeder gaat praten. In ieder geval zal er iets moeten gebeuren zodat jij je op je gemak gaat voelen als je bij zijn moeder bent.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

relaties