Ik zou graag willen weten wat het maagdenvlies precies is (...)

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zou graag willen weten wat het maagdenvlies precies is. Vaak wordt er gezegd: "een randje weefsel", maar daar heb ik nog geen duidelijk beeld bij, eerlijk gezegd.

Antwoord

Je zou jezelf eens met een spiegeltje moeten bekijken. Dat mag je zeker doen, want het is echt belangrijk om te weten hoe je eigen lichaam in elkaar zit. Dan zul je zien dat bij de ingang van de schede er een soort van plooi zit met een opening in het midden. Die opening moet er zijn om maandelijks het menstruatiebloed door te laten. Tijdens de eerste seksuele omgang rekt die opening wat uit en kan dan zelfs wat ‘inscheuren’. Dat kan dan de eerste keer dat je seksuele omgang hebt soms wat bloedverlies geven.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

medisch