(...) Mijn man bevredigt zichzelf. Hij wordt dan 's nachts wakker met zo'n spann...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij zijn een jong stel en een jaar getrouwd. Mijn man bevredigt zichzelf. Hij wordt dan 's nachts wakker met zo'n spanning dat hij die wil oplossen. Ik vind het een heel naar idee dat zoiets gebeurt terwijl ik naast hem slaap. Is dat van mij overdreven? Ik wil namelijk graag dat hij hiermee stopt. Als hij 's morgens wakker wordt en hij heeft een natte droom gehad, vind ik dat al heel anders. Hoe kan ik hem helpen? Gelukkig kunnen we er wel heel open over praten, maar ik vind het lastig om het een plekje te geven.

Antwoord

Heeft u wel geregeld gemeenschap? Als dat namelijk wel het geval is, dan is het verlangen naar zelfbevrediging vaak al een stuk minder. U schrijft zelf ook al dat u man dan zo’n spanning heeft dat hij die op wil lossen. Weet u man hoe het komt dat hij zo’n enorme spanning ervaart. Is dat vanwege allerlei wilde fantasieën of gebeurt dat ‘zomaar’. In het eerste geval moet hij dan wat aan die fantasieën doen. In het laatste geval doet hij dan zelfbevrediging om van die spanning af te komen waar hij anders ook geen raad mee weet en ligt het wat anders. Ik denk dat u er samen toch nog wat dieper over door moet praten. Want nu zitten jullie in een patstelling. U man heeft een enorme spanning en u wilt dat het niet gebeurt. Dus probeer de oorzaak ervan te achterhalen.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk