Gevoelens bij onbereikbare partners

Alie Hoek - van Kooten | Geen reacties | 27-05-2026| 09:26

Vraag

Ik ben een vrouw van middelbare leeftijd en al een aantal jaar alleenstaand. Nu merk ik dat ik de laatste tijd vaak gevoelens heb voor mannen. Niet tegelijk hoor... Deze mannen zijn vaak onbereikbaar. Veel te jong of niet gelovig, getrouwd of met vriendin. Ik weet zelf echt wel dat het niets kan worden. En het ebt vaak ook met een paar weken weer weg. Maar ondertussen is het toch een fijn gevoel. Ik fantaseer niet over hoe het zou kunnen zijn, omdat het toch onbereikbaar is. Vaak zijn dit aardige mannen die me helpen met dingen of waar een werkrelatie mee is. Is het zonde om in deze situaties te genieten van het gevoel?


Antwoord

Op zich is het niet vreemd hoor dat, wanneer je een aantal jaren weer alleen bent, je toch het verlangen gaat krijgen naar iemand van het andere geslacht, met als gevolg dat je dan als vanzelf weer een beetje om je heen kijken. Eigenlijk heeft God dat zelf ook zo in de schepping neergelegd dat als je (weer) alleen bent, je dat gevoel toch weer gaat krijgen.

Je schrijft dat het in feite onbereikbare partners zijn. Het is wel goed om dat dan ook te beseffen, zodat je er niet mee verder gaat als dat in feite ook niet kan omdat iemand veel te jong, niet gelovig of getrouwd is. Mooi dat je dat  jezelf voor ogen houdt.

Op zich is het niet verkeerd om dan (een beetje) verliefd te zijn als je er dan ook maar niets mee gaat doen. Dat wil zeggen niet gaan flirten en het al helemaal niet tegen die persoon zeggen, want dan begeef je je echt op overspelig terrein. Inderdaad is (een beetje) verliefd zijn een heerlijk gevoel maar je moet er wel voor oppassen dat je als dat niet kan, er niet verder mee gaat. Bovendien moet zo’n verliefdheidje ook weer worden afgebouwd. Ik denk al met al dat je toch op de achtergrond op zoek bent naar wat voor iemand je uiteindelijk zou willen hebben. Op zich zie ik niet in dat het zonde zou zijn, maar houd wel de grenzen in acht want je kunt in gevoelens zo makkelijk te ver gaan. Ik hoop van harte voor je dat je nog eens iemand tegenkomt die wel bereikbaar is en waar je verliefd op wordt en met wie je de rest van uw leven kunt optrekken.

Alie Hoek-Van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Alie Hoek - van Kooten

  • Geboortedatum:
    27-08-1949
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
997 artikelen
Alie Hoek - van Kooten

Bijzonderheden:

Auteur van o.a.

Bekijk ook:

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Duurzame verkering opbouwen

Sinds enige maanden heb ik verkering met een meisje dat uit dezelfde stad komt als ik en dat ik al geruime tijd goed ken, doordat we veel met elkaar op hebben getrokken. We studeren nu allebei aan dez...
4 reacties
26-05-2011

Bidden om genezing voor doodzieke moeder

Beste dominee Simons. Ik heb een vraag voor u over het gebed. Mijn moeder heeft volgens artsen nog maar een korte tijd te leven. Toch bid ik regelmatig of ze genezen mag. Daarbij speelt wel altijd de ...
Geen reacties
26-05-2009

Geloven met autisme

Beste dominee IJsselstein. Ik ben vrouw, moeder van een gemiddeld gezin met ook pubers, en heb een (late) diagnose ASS en mogelijk nog meer in mijn karakter. Ik heb best veel achter de rug. Veel zoeke...
1 reactie
26-05-2023
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag