(...) Als ik een stel zie wordt ik helemaal misselijk, draaierig en ben de hele ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Liefde, vriendschap, verkering. Het zijn allemaal mooie woorden voor een ander die het wel heeft. Ik mag niet klagen over mijn ouders en andere familieleden of wat dan ook, maar ik mis iets speciaals; de liefde van een jongeman.  Nu verlang ik zo naar iemand van het mannelijke geslacht. Als ik een stel zie wordt ik helemaal misselijk, draaierig en ben de hele dag down. Wat kun je hieraan doen?

Antwoord

Dat je heel erg naar iemand van het andere geslacht verlangt om daar je leven mee te delen, is niet verkeerd. Dat verlangen heeft de Heere God zelf zo in de schepping gelegd. En dat je het dan moeilijk vindt als je een ander stel samen ziet lopen, is op zich goed te begrijpen. Het is nu eenmaal altijd zo dat iets wat je zelf heel graag wilt hebben en zo mist, je dat dubbel en dwars bij anderen wel aanwezig ziet. Maar dat je dan vervolgens de hele dag misselijk en draaierig bent is wel wat overdreven. Daar moet je zelf toch echt iets aan doen. Gun een ander het geluk. Wie weet wat zij allemaal niet hebben meegemaakt voor ze eindelijk verkering met elkaar hebben. En bidt of de Heere God jou ook een lieve man wil geven. En dan mag je ook naar wegen zoeken om dat verlangen te doen vervullen. Er zijn tegenwoordig best wel mogelijkheden om met iemand van het andere geslacht in contact te komen.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering