Ik mag niet naar de bios, maar mijn vriendinnen wel. Ik ben bang dat ze nu raar ...

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik mag niet naar de bios, maar mijn vriendinnen wel. Ik ben bang dat ze nu raar over mij gaan doen omdat ik niet naar de bios mag! Wat nu?

Antwoord

Het probleem waar je mee zit, is herkenbaar, maar voor jou wel lastig. Als je achter het besluit van je ouders staat, kun je dat gewoon tegen je vriendinnen zeggen. Ze zullen dat best wel respecteren. Mochten ze je er toch nog voor uitlachen, dan zou je dat in een rustig gesprek kunnen bespreken. Als het vriendinnen zijn, zullen ze daar open voor staan.

Als je er niet achter staat, dan zou ik dat ook maar rustig bespreken. Je kunt dan tegen je vriendinnen zeggen dat je er niet achter staat en dat je best wel graag zou willen, maar dat je de beslissing van je ouders respecteert. Meestal wordt iets belachelijk gemaakt als er stiekem of niet zo open over gedaan wordt. Probeer daar voor te waken.

Veel wijsheid en moed toegewenst.

Groetjes,
J. M. Strijbis

Tags in dit artikel:

relaties