De muziek van Elly en Rikkert

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Hoe denkt u over de muziek van Elly en Rikkert?

Antwoord

Beste vragenstell(ster),

De vraag die je stelt is een persoonlijke vraag. D.m.v. een persoonlijk voorbeeld geef ik dan ook mijn antwoord. Als dirigent van tien koren kom ik met veel muziek in aanraking. Wat doe je met de vele liederen/teksten/etc. Je stelt je jezelf de volgende vragen:

-Hoe denkt God over het betreffende lied? Wat zegt Hij er in Zijn Woord over (is het betreffende lied Bijbels verantwoord, of spreekt het facetten van de Bijbel tegen?)

-Zit het lied muzikaal goed in elkaar? Is het goed te zingen?

Zo doe je dat met alle muziek, dus ook met de muziek van Rikkert & Elly Zuiderveld. Veelal zijn de liederen Bijbelgetrouw, hartverwarmend en muzikaal! Een enkele keer voldoet het niet aan de bovenstaande eisen/vragen en keur je het lied dus af.

Hoe denk ik dus over de muziek van Rikkert & Elly Zuiderveld? Vaak hartverwarmende, Bijbelgetrouwe muziek, die de eer van God op het oog heeft! Met hier en daar ook een uitzondering (zoals je bij de meeste liedschrijvers tegen komt).

'n Vriendelijke & muzikale groet,
Bert Noteboom jr.

Tags in dit artikel:

Elly&Rikkertgospelopwekking