Weer een joint gerookt

De Hoop ggz / Geen reacties

19-02-2015, 09:53

Vraag

Voordat ik in God begon te geloven, een jaar geleden, heb ik altijd wiet gerookt. Toen ik tot geloof kwam, ben radicaal gestopt met blowen, roken en andere soorten drugs. Ik ben met de hulp van Jezus en met de leiding van de Geest mijn leven op gaan pakken en mijn verantwoordelijkheden nagekomen. Alleen, soms kom ik op punten -voornamelijk op mijn werk- dat ik het soms echt niet meer zie zitten. Ik ben enorm en ik lach vaak helemaal niet meer. Ik was altijd een vrolijke jongen en ik begon al te dansen als ik een leuk liedje op de radio hoorde. Ik zit zo gigantisch met mezelf in de knoop, dat ik soms erg depressief ben en dat ik mezelf moet forceren om me gelukkig te voelen. En helder van geest ben ik ook niet meer. Ik zag vroeger altijd eerder de oplossing dan het probleem. Ik heb regelmatig ruzie met mijn vrouw. In mei wordt mijn contract niet verlengd omdat ik ruzie heb gekregen met mijn werkgever en daarbij komt nog dat ik soms ook nog eens last heb van demonische aanvallen! Nu mijn vraag: laatst heb ik toch weer een joint gerookt (wiet ) en ik werd weer helemaal rustig. Ik was weer die jongen die ik toen was. Ik zag alles helder en ik gebruikte het ook om weer eens met mijn vrouw te praten en we konden er samen weer uitkomen. De manier waarop ik haar ook weer zoende was echt liefde voor haar. Is het dan niet beter als ik één keer in de week een joint rook om mezelf geestelijk beter te voelen? Ook al vind ik het niet leuk omdat ik bang ben dat God mij dan niet meer als rein beschouwt.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden. 

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Oei, dat is best een lastige vraag. Natuurlijk is het veel beter om van dat spul af te blijven. En weet je, uiteindelijk voel je je ook het beste als je er echt vanaf blijft. Maar vooral wil ik zeggen: de Heere God wijst je niet af om een zonde, welke dan ook. We krijgen van Hem steeds een nieuwe kans.

Ik zou je willen aanmoedigen om van de joints af te blijven. Op de lange duur maakt het meer kapot dan je lief is. En zoek daarin ook de kracht bij de Heere. Ook daarin wil Hij je helpen. Het klinkt misschien heel vroom, maar we zien daarvan veel voorbeelden in ons werk. Je kunt echt zonder. Ik zou je willen adviseren om na te denken over een alternatief. Bijvoorbeeld iemand vanuit de kerk of een andere instantie die met jou -nog beter: met jullie- kan en wil praten. En nogmaals: weet dat de Heere van je houdt, dat Hij met je mee wil strijden tegen slechte gewoonten en gedrag. Hij is ook daarin nabij!
 
Hartelijke groet,
Henry Valk

De Hoop ggz

De Hoop ggz

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

drugsverslaving
Geen reacties

Terug in de tijd

Hoe kan het dat ik de drang heb om iedereen van God te vertellen? Dat ik hen vertel dat ze zonder God niet kunnen leven en het nodig hebben om een kind van God te worden, terwijl ik zelf geen nieuw ha...
Geen reacties
19-02-2016
Hoe kun je emotie en daadwerkelijke 'aanraking' door de Heilige Geest van elkaar scheiden. Als je goed hebt kunnen luisteren naar een preek, als je geraakt werd, als je hart verklaard werd, als je ant...
Geen reacties
19-02-2005
Ik zit met een probleem. Ik geloof wel in God en dat Hij voor mij aan het kruis heeft gehangen. Ik ga naar de kerk en ga naar catechisatie en jeugdvereniging. Maar daar blijft het bij. Geloof ik dan w...
Geen reacties
19-02-2005
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering