God is een verterend vuur (2)

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Ds. Pieters, u zegt dat God een verterend vuur is. Dat is waar, maar is dat wat niet eenzijdig? Is God ook niet een God van vreugde? Mogen wij niet blij zijn om het verzoenend werk van Christus?

Antwoord

Als mij zou worden gevraagd te beschrijven Wie God is, dan zou mijn artikel super eenzijdig zijn, ja, dan zou het zodanig een halve waarheid zijn dat het een hele leugen was geworden. Maar men vroeg mij “voor wie God een verterend vuur is”. En die vraag heb ik beantwoord.

Ik dacht dat het goed was mij tot de vraag te beperken. En dan heb ik geen eenzijdig antwoord gegeven, maar alle Bijbelse gevens HIEROVER heb ik laten spreken, zij het kort.

Ds. W. Pieters

Lees meer artikelen over:

EO (-jongerendag)