(...) Ik ben bang dat als ik nu weer verkering krijg, dat ik dan weer te ver ga ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb net een relatie van bijna vier maanden achter de rug. Ik heb het uitgemaakt omdat ik me er niet meer lekker bij voelde. Maar nu zijn we iets te ver gaan (vind ik zelf). We hebben elkaar diverse malen bevredigd en ook orale seks gehad. Toen vond ik het erg fijn en kon ik er geen genoeg van krijgen.  Maar ik heb er nu spijt van! Ik weet niet hoe het met hem staat, maar dat doet er niet toe. Ik ben bang dat als ik nu weer verkering krijg, dat ik dan weer te ver ga. Het is in een eerdere relatie ook al een keer gebeurd. Wat kan ik hier aan doen?

Antwoord

Je ziet dus nu wel in dat het een ‘zwak’ punt van je is. Het is goed om daar nu over na te denken. Wat zijn voor jou echt de grenzen? Denk daar dus over na en ga dan ook achter je standpunt/beslissing staan. Vecht er voor! En besef dan vooral wat een vervelend gevoel je er na afloop over hebt als je wel die grens overgaat.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk