Ontsnapte slaven kregen goud mee

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Toen Mozes naar beneden kwam van de berg Sinaï hadden de mensen, die dus uit Egypte ontsnapte slaven waren, een gouden kalf gemaakt. Maar (ontsnapte) slaven hadden toch helemaal geen bezittingen, laat staan goud?

Antwoord

Tijdens hun vertrek uit Egypte kregen de Israëlieten zilver, goud en kleren mee van de Egyptenaren. Zie Exodus 12:35-36.