Wil met Uw opzicht onze geest behoeden

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Sommige predikanten vragen in het gebed: "Wil met Uw opzicht onze geest behoeden." Wat wordt daar precies mee bedoeld?

Antwoord

Deze uitdrukking ken ik eigenlijk niet. Heb hem bij m'n weten ook nooit horen bidden. Wat dit betreft is het beter om de vraag voor te leggen aan een dominee die deze uitdrukking wel gebruikt. Mijn "gevoel" zegt dat het zal betekenen: "Heere, wil ons voor de zonde bewaren; geef dat onze gedachten niet naar de zonde getrokken worden".

Ds. J. Driessen