Middelen voor menstruatiecyclus

dr. Nomen Nescio / 2 reacties

Vraag

De laatste maanden ben ik steeds om de twee a drie weken ongesteld. Ik verlies veel bloed en kan me maar net op de been houden. Ik ben er al mee naar de huisarts geweest. Hij wil mij alleen de pil voorschrijven. Dit heb ik een tijdje geprobeerd, maar ik raakte er helemaal ontregeld door. Ik had het idee gevoelloos te raken en mijn emoties enz. werden aan de kant gedrukt. Zijn er middelen die ik kan gebruiken om mijn menstruatiecyclus weer wat regelmatiger te krijgen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Inderdaad is het zo dat sommige vrouwen die de pil te gebruiken gevoelens krijgen van lusteloosheid. Ik denk dat je huisarts het primaire aanspreekpunt is om deze problemen aan voor te leggen, om zo samen naar andere mogelijkheden te kijken.

Lees meer artikelen over:

menstruatie
2 reacties
EllyMeko
Ik zou inderdaad teruggaan naar mijn huisarts en me niet uit het veld laten slaan en een verwijzing naar de gynaecoloog vragen. Als jij ineens een onregelmatige cyclus hebt met heel veel meer bloedverlies is dat volgens mij altijd een goede reden om doorgestuurd te worden. Ook is het denk ik verstandig je HB te laten prikken, als jij maar net op de been blijft...
Gewoon voor jezelf opkomen, een huisarts probeert eerst ook vaak de mildere aanpak, maar sta erop dat je wordt doorverwezen.
Ellens
Ik heb van de huisarts voor veel pijnklachten voor menstruatie en onregelmatige menstruatie een homeopathisch middel voorgeschreven gekregen. Dat heeft mij erg geholpen. Het heet MACA 500 mg en is te bestellen o.a. bij de Wilde Roos. Je kan het altijd proberen of het jou ook helpt.

Ik sluit me ook bij EllyMeko aan: voor alle zekerheid zou ik ook naar de gyneacoloog gaan. Want dit zijn erg vervelende klachten.