Heel erg chagrijnig

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Als ik op school ben ben ik wel eens heel erg chagrijnig. Hoe moet ik daar mee omgaan? “Moet ik het aan iemand vertellen, aan mijn mentor, of aan vriendinnen?

Antwoord

Beste vriend(in),

Je geeft aan dat je stemming op school soms beter zou kunnen. Aan de ene kant denk ik dat iedereen daar weleens last van heeft, aan de andere kant geef jij aan dat je ermee zit anders zou je deze vraag niet stellen. Als dat bij jou heel vaak voorkomt zou het goed zijn jezelf af te vragen of daar een speciale oorzaak voor is. Het is dan, denk ik, goed dat je daar ook met je mentor over spreekt. Hij/zij kan je misschien verder helpen. Ik zou dat eerder doen dan met vriendinnen hier over praten, maar misschien heb jij heel verstandige vriendinnen, dat weet ik natuurlijk niet. Van je mentor mag je verwachten dat hij/zij professioneel is, je vriendinnen zijn dat (waarschijnlijk) niet.

Het is natuurlijk ook heel goed om alles wat je bezig houdt bij God te brengen. Alleen Hij kent jou volkomen en hij kan en wil je helpen met het omgaan met wisselende stemmingen. Vraag Hem iedere dag om Zijn hulp en aanwezigheid en als je zondigt door je slechte humeur, belijdt Hem dan je zonden en vertrouw op wat God zegt in 1 Joh 1:9.

Met vriendelijke groet, Michel van Heijningen

Tags in dit artikel:

chagrijnig