Reageren op bastaardvloek

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Ik vind het heel moeilijk om wat tegen mensen te zeggen als ze een bastaardvloek gebruiken. Voor mijn gevoel gebeurt het uit onwetendheid. Zelf doe ik ook wel dingen die niet goed zijn. En als ik dan een ander wel moet waarschuwen vind ik dat heel moeilijk. Ik heb er wel last van als ik niks heb gezegd.

Antwoord

Dat is te lezen in de vragen en antwoorden met de tag 'Vloeken'.

2 reacties
Tonny
Ik zeg er in principe niets van, wel bid ik op dat moment in stilte voor deze persoon om vergeving. Althans, bij niet-christelijke personen. Bij christenen zou ik dat gesprek makkelijker aangaan, maar een ieder staat daar ook anders in (elke woorden wel/ niet oké zijn). Ik ken iemand die geen 'joh' zegt, want dat is afgeleid van 'goh' wat weer een afkorting is van God, en dus een vloek. Dat gaat mij te ver.

Dus ja, bastaardvloeken... het is een waar grijs gebied. Maar ik zou er rekening mee houden als ik iemand in gewetensnood breng
Huisje_op_de_hei
Bastaardvloeken.... ik heb weer wat geleerd. Daar heb ik nooit echt over nagedacht. Tot je zo'n vraag tegenkomt bij Refoweb.
Ik vind het ergens een beetje muggenziften als ik eerlijk ben. Mag je dan geen potjandorie, bah of getverderrie meer zeggen? Ik zeg toch wel graag iets als het mij tegenzit (een vervelende bumperklever ofzo..)!

Ik heb meer moeite met mensen die openlijk de naam van Jezus of God vloeken.
Dan zoek ik wel naar een gelegenheid om iets te zeggen; wat ik ook niet altijd makkelijk vind. En soms moet je de confrontatie niet aangaan. Bijvoorbeeld bij agressieve personen.
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.