Vermoeid en belast

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

 Is Mattheus 11: 28-30 gericht tot iedereen op de wereld? Bekeerd en onbekeerd?

Antwoord

Ja! In deze tekst nodigt Christus allen die vermoeid en belast zijn om tot Hem te komen. Dat is geen voorwaarde, maar dat zijn wij van nature na de zondeval: vermoeid en belast. Die mensen roept Hij welmenend om bij Hem rust te vinden voor hun ziel en zo de zaligheid te ontvangen. Tegelijkertijd kunnen ook degenen die al van Christus zijn nog veel strijd ervaren met satan en hun eigen, oude natuur. Ook dat geeft een onrustig hart. En alleen bij Christus vindt een vermoeide en bestreden ziel rust. Zo leggen we onszelf voor het eerst en steeds opnieuw aan de voeten van de Heere Jezus.

Lees ook: