Gebruik gewoon de Herziene Statenvertaling

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Hoe moet het binnen de Gereformeerde Gemeenten verder met de Statenvertaling nu de GBS aangeeft maar heel minimale wijzigingen door te voeren? De nood is hoog onder jongeren, zowel hoog als laag opgeleid! Wanneer gaat de synode zich daar rekenschap van geven? In onze gemeente zien we een leegloop onder jongeren, juist ook omdat ze zich in andere gemeenten wel gezien, gehoord en aangesproken weten. Omdat de Bijbel en de uitleg daar wel begrijpelijk zijn. Hoe kan ik dit uitleggen aan mijn kinderen?

Antwoord

Beste broeder of zuster. Je vraag is duidelijk. Het is diep triest dat de kerk zo achterloopt. Tot schade van veel jonge mensen. Er is nu dus niets te verwachten. GBS-plannen hebben helemaal niets om het lijf. De synode van de Ger. Gem. loopt hopeloos achter en kan zo’n project niet aan. Ik zelf heb vanaf het begin tot het eind meegewerkt aan de totstandkoming van de Herziene Statenvertaling. Dit is voor onze gezinnen nu de beste vertaling om te gebruiken, wat anderen er ook van zeggen. Dus mijn raad is: gebruik gewoon de HSV. God zal het zegenen.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. G. Vreugdenhil

Lees meer artikelen over:

Herziene Statenvertaling (HSV)