Bang voor veroordelingen na avondmaalsgang

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

De laatste maanden is er in mijn hart veel veranderd. Ook door God is er door het Woord tegen mij gesproken. Maar het is elke dag een strijd! En ik zou heel graag met iemand er over willen praten. Maar durf geen hulp in te schakelen van onze predikant. Nu is het over anderhalve week Heilig Avondmaal bij ons in de kerk. Maar ik zie heel erg tegen de dienst op. Weet nog echt niet wat ik moet doen. En ben ergens bang dat ik aan moet gaan, maar ben zo bang voor alle reacties van de mensen. Ben elke dag met twijfel en ongeloof. Wat heel erg is en daar strijd ik dan weer mee! Wat moet ik doen? Toch mijn eigen ik aan de kant zetten en met een dominee gaan praten? Maar ben bang voor veroordelingen!

Antwoord

We zouden je willen adviseren in gesprek te gaan met een van onze pastoraal medewerkers: evangelist Jan van Dooijeweert. Je kunt een afspraak met hem maken via vragen@refoweb.nl.