Wetenschappelijke boeken voor kinderen

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Wij zijn op zoek naar wetenschappelijke boeken die leesbaar zijn voor kinderen/beginnende tieners. We hebben hier twee kinderen in huis die hun interesse in dat vakgebied hebben. Super interessant, maar we hebben niet alle antwoorden. Een voorbeeld van de vragen die we krijgen zijn: waar komt het water vandaan, omdat ze ergens gelezen hebben dat dit vanuit meteorieten vandaan komt. Hun interesse is echt op de details. Misschien is er iemand in deze vragenrubriek die daar een antwoord op heeft, of ons een richting kan wijzen.

Antwoord

In eerste instantie denk ik aan het boek 'De Verloren Wereld'. In tweede instantie het boek dat in de afrondende fase zit qua vertaling en dat in het voorjaar uitkomt. Het heet "Sterren en planeten voor kids". Verder zou je de productcategorieën in onze webshop door kunnen kijken.

Johan Démoed
Weet Magazine

Naschrift redactie: tips zijn welkom bij de reacties!

4 reacties
CP
Kijk ook eens op de website van Choochem
Pcrtje
Een aanrader is Topnerd Tycho van Corien Oranje en Cees Dekker!
Pcrtje
Excuus, de volledige titel is: Het geheime logboek van topnerd Tycho
tfgelderblomsolcon9
Het magazine 'Weet'