Tegenstrijdige leeftijden Ahazia

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

"Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israël" (2 koningen 8:26). "Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri" (2 kronieken 22:2). In het ene vers is hij 22 en de andere 42. Hoe kan dat?

Antwoord

Het antwoord is te lezen in het artikel 'De Bijbel is Gods onfeilbaar Woord'

1 reactie
Samanthi
Er staan wel meer van die schrijffoutjes in, onze dominee zei pas het waarschijnlijker is dat Elkana een driejarige stier geofferd heeft, dan drie stieren.

2 Samuel 24

1 En de toorn des HEEREN voer voort te ontsteken tegen Israël; en Hij porde David aan tegen henlieden, zeggende: Ga, tel Israël en Juda.

Of

1 Kronieken 21

1 Toen stond de satan op tegen Israël, en hij porde David aan, dat hij Israël telde.

De eerste lijkt me de waarheid, Kronieken is pas achteraf geschreven.

Zo zijn er meer kleine foutjes, maar dat neemt niet weg dat de Bijbel de weg naar de Vader aanwijst door de Heere Jezus.