Mijn Zaligmaker eren

Ds. J. Bos / 2 reacties

Vraag

Hoe kan ik op een gewone (werk)dag de Heere, mijn Zaligmaker, het meest eren/behagen?

Antwoord

Beste vrager,

Sla Johannes 15 er maar bij op. "Hierin is Mijn Vader verheerlijkt dat gij veel vrucht draagt en gij zult Mijn discipelen zijn." (8). Zie ook Mattheus 5:16; Rom. 6:4; Joh. 13:35 Uiteraard alles in het licht van vers Joh. 15:5 en 3:36.

Hartelijke groet,
Ds. J. Bos

2 reacties
EVA
Kol 3: 17 wil ik daar nog aan toevoegen
Doe alles wat u zegt of doet in de naam van de Heer Jezus, terwijl u God, de Vader, dankt door hem. (Dus ook je werk)
1a2b3c
Behagen is goede werken willen doen om bij God in een goed blaadje te komen.

Ik denk niet dat dat klopt.
In Rom.8 staat: die in het vlees zijn kunnen God niet behagen.
Dus als je wedergeboren bent kan dat wel.
1Tes.4...hoe gij moet wandelen en Gode behagen, dat gij daarin meer overvloedig wordt.
Hebreën 11, maar zonder geloof is het onmogelijk God te behagen.
We worden in Gods Woord opgeroepen niet onszelf te behagen, maar God.

Natuurlijk zal alles een liefde dienst zijn en zal je er nooit iets mee verdienen, maar het volgende is ook waar:
Luc.12:33...Maakt uzelven buidels, die niet verouden, een schat, die niet afneemt, in de hemelen, waar de dief niet bijkomt...
En in 1Korth.3 staat:12 En indien iemand op dit fondament bouwt: goud, zilver, kostelijke stenen, hout, hooi, stoppelen;
13 Eens iegelijks werk zal openbaar worden; want de dag zal het verklaren, dewijl het door vuur ontdekt wordt; en hoedanig eens iegelijks werk is, zal het vuur beproeven.
14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.