Tegenstand bieden

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Door de zondeval kunnen we geen tegenstand bieden tegen de duivel en de zonden. Toch staat keer op keer in de Bijbel dat we ons moeten bekeren en de zonden niet moeten doen en dat we heilig moeten zijn, etcetera. In preken worden we daar steeds op gewezen, maar moet er dan ook niet telkens erbij gezegd worden dat we dat niet kunnen? Waarom deden de Heere Jezus en de andere profeten/evangelieschrijvers dit eigenlijk niet? Zij wisten toch ook wel dat ze iets vroegen wat de mens niet meer kan?

Antwoord

3 reacties
Samanthi
Lucas 13

34 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn, hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens onder de vleugelen vergadert; en gijlieden hebt niet gewild?

De Heere Jezus zegt niet, gij hebt niet gekunt...
Davinci83
"...Door de zondeval kunnen we geen tegenstand bieden tegen de duivel en de zonden.."

onzin...dat kunnen we namelijk wel. Jacobs 4:7
Rembrand
Waarom deden de Heere Jezus en de andere profeten/evangelieschrijvers dit eigenlijk niet? Zij wisten toch ook wel dat ze iets vroegen wat de mens niet meer kan?

Denkt u dat u de Heere Jezus en de profeten op een fout heeft betrapt??