Boeken voor lastige lezer

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Ik heb nooit van lezen gehouden. Nu lijkt het mij toch wel fijn om goede christelijke boeken te lezen. Het probleem is vaak dat ik me het verhaal moeilijk kan inleven. Video’s kijken gaat beter. Welke boeken zijn goed voor mensen die lezen lastig vinden?

Antwoord

Onder de tag 'Boeken' staan wat leesadviezen. Misschien kunnen de bezoekers van Refoweb je ook nog tips geven.

3 reacties
Jedidjas
Waarom bekijk je dan geen chr video's of luister je gewoon chr luisterboeken of chr podcast als je moeilijk kunt lezen? Of intereseren de onderwerpen je wellicht niet zo? Vraag eens eerlijk voor jezelf af. Wat is je doel? Wil je lezen omdat dit 'de norm' behoort te zijn? Of wil je God dieper leren kennen.
Naast (!) Je bijbel zou je ook de basisbijbel kunnen lezen en dan een bijbelboek in 1x lezen, dan zie je ook veel meer verbanden.
Kies bij boeken iets uit wat je interesseert, waar je meer over wil weten. Bid God zelf ook welke boeken/video's Hij aanraadt. Als gelovigen woont de Heilige Geest in ons, die ons na gebed dingen duidelijk kan maken.
Samanthi
Je kunt ook zelf in de Bijbel studeren.
Tekst met tekst vergelijken, verwijsteksten noem maar op, dat kom je heel ver en hoef je je niet te vermoeien met allerlei boeken.
Jezus Zelf zegt toch onderzoek de Schriften want die zijn het die van Mij getuigen? En in die tijd hadden ze alleen het Oude Testament.

Zoek biddend in Zijn eigen Woord!
jewannes
Als je wat moeite met het lezen van goed onderwijzende boeken hebt, raad ik je aan om de levensbeschrijving van Huntington eens probeert te lezen. Het boeit van het begin tot het einde en geeft een duidelijk inzicht hoe God met Zijn volk werkt. De Heere heeft bijzondere wegen met deze man gehouden en ook al zijn er maar weinig mensen zo diep doorgeleid als deze Huntington, de God van Huntington is evenwel Dezelfde! Lees het met een biddend hart, het is al velen tot een zegen geweest!
https://theologienet.nl/bestanden/10-hunt-de-kassier-en-levensbeschrijving.pdf